Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Skeive saker > Debatt

Anonym
Opprettet 05.12.2014 av Anonym.
Kjønnsidentitet?
Hei! Jeg er en 17 år gammel jente som ble "født" jente, men har i det siste følt at å identifisere seg som jente/kvinne ikke er helt meg. Jeg føler jeg heller ikke kan identifisere meg som gutt. Å operere bort brystene hadde ikke gjort meg noe, da jeg ikke ser at de er en viktig faktor for meg som person. Seksualiteten min er ganske "flytende" for øyeblikket, jeg vet bare at jeg ikke er heteroseksuell. Alt er bare litt forvirrende på denne tiden, i og meg at jeg har fått ganske miksa signaler til de få personene jeg har prøvd å snakke med om dette.

Er det noen her inne som har erfaring om dette, som kunne sagt litt om egne opplevelser? Som kan gi meg litt mer grundig info om kjønn, hvilke definisjoner som fins der ute og så videre? Tusen takk!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 08.01.2015 av Anonym
Prøv å ikke bry deg så mye om det. Bare var den du føler for å være. Du trenger ikke å identifisere deg med noen av to 2 offisielle kjønnene. Jeg selv føler meg ganske kjønnsnøytral inni meg selv om jeg liker å være feminin, men noen ganger så elsker jeg bare å gå med gutte t-skjorter og jeg er egentlig langt fra en typisk jente.

Samfunnets standardmodellene av hvordan vi skal være kan være forvirrende for oss som kan ikke identifisere oss med de, men det er bare å være seg selv og gjøre det man liker. Har du hørt utrykket "genderfluid" før? Det er når man liker å være både feminin og maskulin og identifiserer seg litt med det motsatte kjønnet, men ikke sterk nok til å ta hormon- og medisink behandling til å skifte kjønn.
Anonym
#2. Postet 18.04.2015 av Anonym
Jeg ble født som fysisk jente, men har fra jeg vrar 3-4 års alderen vært skråsikker på at jeg var gutt, det ble sterkere jo eldre jeg ble, har nå levd som mann i 15 år og kunne ikke være lykkeligere, du må ta kontakt med lege som kan sende deg videre til teamet som behandler transeksuelle. En annen ting som er veldig viktig, det er at dette ikke er en seksuell legning men en tilstand, din legning vil komme fram når du har gjort noe med tilstanden din og når du får ro til å finne ut av det, det tok lang tid før jeg fant ut at jeg i tilegg er homofil. Ta kontakt med meg hvis du vil vite mer
Anonym
#3. Postet 11.09.2015 av Anonym
Kjønnsidentiten sin
Hei jeg er nå 18 år (biologisk en mann, men identifiserer som det motsatte) og har nesten den samme problematikken som du har (KtM, kvinne til mann) men jeg har den andre veien sånt: mann til kvinne som jeg tror litt på. Jeg skjønner godt hva du snakker om, det ser bare ut som vi begge er usikker på hvem vi egentlig er. Det blir det samme med seksualiteten din og min der det man ønsker å være en person der man blir mer behagelig i livet sitt.
Anonym
#4. Postet 16.08.2016 av Anonym
Jeg har litt samme greia, føler meg ganske maskulin på mange måter og føler noe er off ofte, men i mitt tilfelle så tørr/føler jeg ikke at jeg klarer å se maskulin nok ut så jeg kler meg og sminker meg og ser generelt ut som en kvinne. Vet heller ikke helt hvor jeg ligger, men det går ann være litt fluid. Jeg vet jeg er trans, somehow, men ikke hvordan deale med det.
Så lenge en er komfortabel med seg selv så ser jeg ingen problem i å kunne identifisere seg som et kjønn og ha et kjønnsutrykk, uavhengig av hvordan man opptrer. Om du velger fjerne bryster men ikke føler for hormoner, eller om du velger beholde dem og kle deg maskulint, eller går all the way med hormoner... Er litt opp til deg. Det er vanskelig, man blir redd for å ta feil valg. Jeg kan ofte være helt sikker på jeg er FTM noen dager og så andre dager føler jeg meg in between. :(
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen