Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Skeive saker > Debatt

Anonym
Opprettet 21.07.2016 av Anonym.
Hjelp meg, er jeg lesbisk eller bi?
Hei alle! Kom ut som bi for snart et år siden, men er kjempe usikker!!

Har alltid vært pliktoppfyllend og hatt guttekjærester fordi det "forventes", men aldri vært skikkelig keen eller tiltrukket. De fleste gutter som sjekker meg opp, har jeg ingen problemer med og blir veldig lett kompis med dem uten at jeg vil noe mer. Har aldri blitt tent av en naken gutt, men nyter sexen når vi først "kommer i gang". Har aldri synes en gutt er kjekk i f.eks dress, eller hatt noe crush på en mannlig kjendis. Når jeg tenker på sex med en mann, tenker jeg på hva jeg vil han skal gjøre med meg. Med en jente tenker jeg på hva jeg vil gjøre med henne.

Har derimot alltid vært veldig sjenert og nervøs ovenfor jenter.
Jenter kan jeg bli tent av å se, føle eller tenke på. Har bare vært med én jente, og jeg følte jeg hadde mer lyst på henne enn jeg har hatt på en gutt.

Må legge til at jeg er livredd, og skulle ønske ting var enkelt og A4. Mistenker at jeg kanskje fortrenger at jeg er lesbisk? Synes det er helt fordelig vanskelig.

All hjelp mottas med den største takk!

Svar på innlegg

Persille1
#1. Postet 04.08.2016 av Persille1
Hei. Jeg er også litt der (i meget godt voksen alder) Jeg har fram til nå vært interessert i menn, men nå ser det ut til at jeg kan like kvinner bedre? vanskelig å si altså?, men jeg tror man bare må være åpen for det ene eller det andre? kanskje flyte litt med?
Anonym
#2. Postet 04.08.2016 av Anonym
Heisann.
Du er kjempemodig. Du har allerede stått fram som bi for vel 1 år siden. Gratulerer. Om det viser seg at du er fullt og helt lesbisk (går det an å si det?) hva ville forskjellen bety for deg? Hvem er det som har forventninger til deg om at du "må" ha guttekjærester slik du skriver innledningsvis? Selv er jeg ny i "gamet" om å være bi. Har ingen erfaringer med å være med andre kvinner. (Håper det vil endre seg med tiden.) Så jeg er overhode ikke noen "ekspert." Men jeg tenker at det er viktig å få være seg selv uansett om det er den ene eller den andre legningen vi snakker om her. Håper du finner ut av det. Lykke til.
Anonym
#3. Postet 14.08.2016 av Anonym
Tro meg:) Du vil finne ut av det. Jeg har vært/er i lik situasjon. Gikk gjennom hele ungdomstiden uten å bli forelska i noen. verken menn eller damer. Jeg var overbevist om at jeg likte menn bare slet med å forelske meg, slet med å bli tiltrukket. jeg fantaserte jo tross alt om menn. Men gjennom tidene har kanskje tanken om å være lesbisk streifet meg. Jeg har bare ignorert alle tanker og noen spørsmål fra andre om det. Helt til i fjor sommer da skjedde det. Jeg falt pladask for en jenta. Var kjempe forvirra. Men jeg bestemte meg bare for å gå for det. se hva som skjer. tåle å være usikker, tåle å utforske. Og nå, et år senere skulle jeg ønske jeg viste mer. Skulle ønsker jeg kunne si at jeg er sikker på hva jeg er. Men sannheten er at jeg fortsatt ikke vet og at jeg fortsatt tenker at det ikke gjør noe, og at så lenge jeg blir tiltrukket av damer og synes sexen er fantastisk så fortsetter jeg med det.

Jeg vet at jeg på et eller annet tidspunkt vil akseptere meg selv. For det er der utfordringen min ligger. Jeg skammer meg, synes det er litt krise og ikke passe inn i A4 bildet. Jeg håper innerst inne at dette går over. Derfor er det kun mine foreldre, en tante og et par venner som vet det. For hva om jeg gikk ut med det og endret meg tilbake igjen. Kanskje tar det litt tid for meg. Men vet du hva det er greit:) Det er lov å være i en prosess, det er lov å utforske. og det samme vil jeg si til deg. tilat deg å kjenn etter, utforsk og føl. til syvende og sist er det du som skal leve med deg selv ingen andre så ikke angre på noe som en gang gjorde deg lykkelig. og uansett om det tar deg noen mnder noen år å finne ut av dette så vil du finne ut av det. Bare ved å skrive dette innlegget følte jeg at jeg kom nærmere det å finne ut av det. Jeg vet ikke om dette hjelper deg i det hele tat men vit at du ikke er alene, at du kan stille spøsmaål, at det er lov å være usikker. Skap deg en fin dag søta:)
Anonym
#4. Postet 15.08.2016 av Anonym
Hva med forelskelse? Ser du skriver mest om sex, men for meg var svaret hvem jeg ble forelsket i, og det var kvinner. Sex er en noe grenseløs ting, mange hetero kvinner som liker sex med damer. Så kanskje er tingen å kjenne litt etter hvem som vekker andre følelser hos deg også? :)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen