Forum > Skeive saker > Debatt

Anonym
Opprettet 06.10.2016 av Anonym.
Forskningsprosjekt: Jeg søker trans*personer som har offisielt byttet kjønnsmarkør

Norsk forskingsprosjekt om Trans*personer søker informanter/deltakere: Søker trans*personer som har offisielt byttet kjønnsmarkør eller er i ferd med å gjøre det nå.

Hei! Mitt navn er France Rose Hartline og jeg er doktorgradsstipendiat i kjønnsstudier ved NTNU. Jeg er interessert i å komme i kontakt med deg som er trans*person eller har en ikke konform kjønnsidentitet og har offisielt byttet kjønnsmarkør eller er i ferd med å gjøre det nå. Området jeg forsker på er trans*personer og personer med ikke konforme kjønnsidentiteter og deres erfaringer i Norge. Til dette prosjektet trenger jeg informanter som kan hjelpe meg i forskningsprosjektet med to intervjuer (én snart og én midt-2017). Jeg vil reise til deg på et tidspunkt som passer for deg. Jeg ønsker å finne ut av hvordan den nye lovendringen, som gjør det mulig å bytte kjønnsmarkør uten sterilisering, påvirker livene til trans*personer og personer med ikke konforme kjønnsidentiteter. Dersom du er i målgruppen for dette prosjektet håper jeg virkelig at du vil hjelpe meg videre i prosjektet mitt og tilbyr deg å være informant. Din identitet vil selvfølgelig bli beskyttet. Det er nødvendig å forstå hva trans*personer og personer med ikke konform kjønnsidentitet i Norge trenger for å kunne leve gode liv som likeverdige individer i samfunnet. Min forskning tar sikte på å bidra til positiv utvikling for trans*personer og personer med ikke konforme kjønnsidentiteter! Alle identiteter vil selvfølgelig bli beskyttet i henhold til NSD sine retningslinjer for etisk forskning. Du kan ta kontakt på france.rose.hartline(a)ntnu.no eller via facebook (France Rose Hartline). Takk!

<

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.