Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Skeive saker > Debatt

Anonym
Opprettet 07.01.2017 av Anonym.
Vondt..
Har vært samboer med en mann i mange år, vi har barn sammen. Det er trygt, men.. jeg er ikke lykkelig, og etter så mange år vet jeg at jeg aldri kommer til å bli fullkomment lykkelig med en mann. Innerst inne har jeg jo visst siden tenårene at menn ikke er noe for meg. Og så turte jeg aldri å komme ut av skapet eller vise verden hvem jeg er. Føler meg så alene, kjenner ingen i samme situasjon og kan ikke dele disse tankene til noen jeg kjenner..

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 20.01.2017 av Anonym
Det er vondt å høre at du føler at du ikke kan snakke med noen du kjenner om dette. Men du vet aldri før du faktisk prøver. Jeg var veldig nervøs da jeg fortalte noen venner at jeg er transkjønnet, men det viste seg at jeg ikke burde vært så bekymret.
Anonym
#2. Postet 25.01.2017 av Anonym
Sjekk ut FRI sine sider, og søk late bloomers ladies.... der er det mange i som har vært i den situasjonen du er i nå.. Du er ung og kan ikke lyve for deg selv resten av livet... barna dine vil gjerne ha en glad mamma.. Og det går ikke å leve på en løgn. Jeg har vært der selv, men var over 40 år før jeg gjorde noe med det... Det eneste jeg angrer på etter å ha kommet ut, er at jeg ikke gjorde det tidligere. Kanhende er det mindre skremmende for en ektefelle å bli forlatt fordi den andre har funnet seg selv, enn at du finner en annen mann.. Da handler det iallefall ikke om at mannen din ikke er bra nok, men at dette livet blir feil for deg. Det finnes ikke noen lette oppskrifter på dette.. men ærlighet og det å våge. Tror de fleste faktisk blir møtt med forståelse og respekt.. og gå heller ut av et dårlig forhold og finn deg selv, enn å bedrive dobbeltspill. DET er ikke godt for noen! og allerminst for DEG. Barn takler dette bedre enn voksne. Barn må takle at foreldre skilles og får nye kjærester. Mine barn fikset det supergreit, og har i dag et flott forhold til min kvinnelige samboer. Mitt råd er å rett og slett hoppe i det... livet er for kort til å sitte fast i noe som er galt. DU skal leve og ha et godt liv.. da vil også dine barn kjenne at du har masse energi og kjærlighet å gi dem. Lykke til :)
Anonym
#3. Postet 07.03.2017 av Anonym
Syns det blir litt feil etter så mange år for så plutselig bare å tenke på jenter, bevares dømmer deg ikke - er bifil selv.

Men dersom du har samboer og barn ikke minst så burde du jo prøve å fortelle dette til ham. Du kommer til å såre ham enda mer om du aldri sier noe til ham...dersom du har deg med kvinner syns jeg det blir enda verre. Det fins desverre gifte menn som utad sier de er hetrofile men som i virkeligheten er homofile.... sånt syns jeg er dobbel liv...og ikke bra...

Det å bedra er ikke løsningen mener jeg da.

Jeg var 32 da jeg ble glad i en mann, før var jeg 100% hetro. Likte kun damer. Har kun vært sammen med en mann i mitt liv og det forholdet er jeg i ennå..

Jeg tror du skal snakke om dette til typen din.... det kan jo hende han tåler sannheten. Eller det kan hende han reagerer. Men tenk på dilemmaet, er det ikke viktig å forsøke å være ærlig...Jeg har hørt om menn som får seg koner men som er homofile... sånt syns jeg lite om... de lever et dobbelt liv, hva med å si det forsiktig til ham..." jeg har noe alvorlig jeg vil si deg, ikke bli skuffet men det er angående meg selv" kan du jo si...

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men dersom du evt er utro så syns jeg ikke noe om det. Det som er viktig er at du forteller din partner om at du tiltrekkes kvinner...husk, det å lyve for din mann er ikke greit.
dette er nok vanskelig for deg...men vær heller åpen en å gå bak ryggen på noen...Jeg hadde aldri klart å være sammen med noen som var uærlig... prøv å se.... ta samtalen...kan jo hende han skjønner deg....

Med hilsen Thinkig2M
Persille1
#4. Postet 11.05.2017 av Persille1
Hei Vondt. Huff for en vanskelig situasjon. Er det barn involvert da? Synes det er trist om du går igjennom "hele" livet ved å være ulykkelig i et forhold om du blir dratt mot samme kjønn. Enig i siste innlegg at du bør ta det opp med samboeren din slik at dere finner en løsning på det. Lykke til til deg.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen