Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Skeive saker > Debatt

Stranbo
Opprettet 13.08.2020 av Stranbo, mann, 46 år, Buskerud.
Gift i skapet
Jeg er gift og har 3 barn. I senere tid har jeg fått følelser for en kompis som også er i heterofilt ekteskap. Han er i skilsmisse tanker. Har vært det før, og de er forsterket pga følelsene han har for meg. Ungene hans har flyttet hjemmefra, mine bor hjemme med meg og kona mi.

jeg vet ikke mine Armeråd. Jeg har lyst å flytte sammen med han, men er livredd for konsekvensene for mitt forhold til kona og barna, familie og venner.

dette er et stort svik mot de. Jeg har vært og er en idiot som har tillat meg dette. Vet ikke hvordan jeg skal snakke med kona mi om dette, redd hun tror at alt vi har hatt er en løgn. kompisen min og jeg er ofte på trening, turer og han og hans kone har vært mye sammen med meg og min kone.

han har ikke tenkt å fortelle sin kone om hans følelser for meg nå, han vil skåne henne for det. De har andre grunner til å skilles selv om hans følelser for meg forsterker det for han.

Har noen vært i samme situasjon? Jeg vet ikke når følelsene mine for han startet, har kommet gradvis, men for 3 uker siden sa han direkte at det er meg han vil bo med. Har nesten ikke sovet disse ukene, og er trist og fjern. Jeg kan også bo med han, men å flytte fra familien og alt støy styr og svikt det vil være vet jeg ikke om jeg takler.

for meg har det vært viktig å holde familien samlet, vi er en familie som mange kjenner til, og det vil være ydmykende for min kone om jeg flytter inn til en annen i deg heletatt- og jeg tenker at det er mye verre om jeg flytter sammen med en mann. Livsplanen min har vært at vi skal være samlet som familie - se barna vokse opp og la de komme hjem til oss som et trygt hjem når de studerer og senere med sine familier og barn.

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen