Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 27.02.2018 av Anonym.
Kun mann/kvinne som alternativ?
Utrolig rart å ha en nettside som heter skeiv.no og kun ha mann eller kvinne som kjønnsalternativ

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 02.03.2018 av Anonym
Det var noe av det første jeg reagerte på da jeg klikket meg inn på denne nettsiden.
Nokså sløvt med tanke på at Facebook introduserte utrolige 56 valg for kjønn allerede for 4 år siden.
For at brukerne skulle føle frihet til å være seg selv på FB.

En kan jo undre seg over om de med en litt annen kjønnsopplevelse enn det tradisjonelle manns- kvinnealternativet føler seg helt hjemme og ivaretatt her på skeiv.no?

Eller kanskje ikke de er her?

Jeg vil oppfordre adminstratorer til snarest mulig å gjøre en endring på dette.

Hvis ikke, ville det være interessant med en velbegrunnet svar på hvorfor det ikke bør være flere kjønnsalternativ her inne.
Anonym
#2. Postet 07.03.2018 av Anonym
Ble tipset om å søke nettverk her. Jeg er trans og ble skuffet. Men håper å trives her.
skeiv
#3. Postet 15.03.2018 av skeiv
Hei!

I kjønn skal man kun velge det kjønnet man er født som. Vi har for øvrig planer om å innføre et valg der man i tillegg også kan velge det kjønnet man definerer seg som, dette kommer mest sannsynlig i neste versjon av Skeiv (som vi for tiden er i gang med å utvikle). :)

Vennlig hilsen
Skeiv
Anonym
#4. Postet 08.08.2018 av Anonym
Hei!

Jeg har bare et spørsmål til skeiv ang nedlastinger av bilder til min profil...
2 av bildene kom rette veien, og 2 på skeiva...Kan dere hjelpe meg med å rette opp de 2 skeive bildene?
Har fått hjelp til det tidligere en gang, og håper på det igjen:)
Alle bildene står rett når jeg laster dem opp fra pc'n min..
Takk:)
Anonym
#5. Postet 02.02.2019 av Anonym
Personlig ble jeg født som baby, men det valger finnes heller ikke. Jeg hadde ingen begrep om kjønn og ble presset inn i den formen andre ville jeg skulle ha, det førte til et liv med mentale helseproblemer. Dere burde skamme dere, jeg trodde dette var et sted man kunne være seg selv og samtidig føle seg trygg. Hvorfor skal jeg påpeke mine feil og mangler? Hvis man bare har to valg på kjønn får de som ikke liker transpersoner heller spesifisere det i sin profil.
lemonapple
#6. Postet 31.07.2021 av lemonapple
Hei!

I kjønn skal man kun velge det kjønnet man er født som. Vi har for øvrig planer om å innføre et valg der man i tillegg også kan velge det kjønnet man definerer seg som, dette kommer mest sannsynlig i neste versjon av Skeiv (som vi for tiden er i gang med å utvikle). :)

Vennlig hilsen
Skeiv
Det at skeiv.no utelukker transpersoner så åpent synes jeg er alt for ille. Dette svaret er fra Mars 2018 og det er enda ingen foranding. Jeg har akkurat opprettet konto, men kommer nok ikke til å komme tilbake etter i dag.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen