Annka sier: God helg, håper solen skinner hos deg og <3
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Skeive saker > Debatt

Bgentl
Opprettet 01.12.2019 av Bgentl, dame, 48 år, Vestfold.
Tanker om det å starte en relasjon online...?
Mulig er det er tegn på bli voksen på "ekte" eller bare et tegn på at jeg er i ferd med å bli gammel og sær...

Jeg synes bare det er uekte og for arrangert å møte noen via internett... For meg ligger det da allerede en forventning om det å skulle like noen... det blir på en måte å hoppe over noen viktige steg i starten av en lang rekke steg i den "stigen" som gjerne kalles forelskelse...

Jeg er muligens gammeldags og har troen på en mer "du skal krype før du kan gå" type tilnærming til en evnt. relasjon.
Jeg tror på å omgåes en person, i et ikke forventende miljø (jobb, skole, idrett osv) hvor jeg har mulighet til å faktisk kjenne personen litt... Og tenke at... Denne dama liker jeg... eller denne dama fasinerer meg og jeg skulle gjerne blitt bedre kjent med henne...

Men som skeiv er jo ikke dette sååå lett, spes når årene går og 40 tallet er vel passert.... Jeg har en stor familie, utrolig gode venner/nettverk og behovet for å søke mer ut er ikke til stede på samme måte som når jeg var yngre.
Jeg er ufør og ikke lenger aktiv i jobbsammenheng, kan heller ikke skryte på meg trening i en setting hvor jeg potensielt kan treffe nye mennesker, og ikke er jeg noe partyløve.

Da føler jeg at eneste plattformen blir internett, og sider som Gaysir og Skeiv.no.
Gaysir føler jeg er et kjøttmarked for de som er mer useriøse og ute etter morro, og Skeiv.no virker mer voksent og seriøst men det er så lite som skjer her inne...

Men er kanskje bare å innse at jeg har gått ut på dato, er gammeldags og for sær... :)

Noen andre som har gjort seg opp noen tanker om dette??

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 04.01.2020 av Anonym
Hei på deg!

Allt jeg hadde skrevet ble borte, så da begynner jeg på nytt ;-)

Jeg er hverken en potensiell kjæreste eller en kvinne;-)

Men derimot er jeg en mann som traff min kjære kone via Cupido tilbake i 1996, datidens kontaktannonser som føltes særdeles interaktive den gang :-) Vi er fortsatt lykkelig gift og er i stadig utvikling, slik at vi kan ha det best mulig sammen i årene som kommer.

Jeg svarer på dette som en potensiell venn og fordi jeg synes du har et viktig poeng med tanke på hvordan man skal treffes "naturlig".

Først av alt vil jeg si at det å være bifil er ikke "skeivt" Det er de såkalte normale som er skeive :-) det er helt normlt å være tiltrukket av begge kjønn.

Jeg har passert de 50 og årene flyr for oss alle, så den kalendariske alderen har ingen betydning, du har absolutt ikke gått ut på dato.

Mvh et medmenneske som bryr seg. Mann1965. Håper både du og alle andre på Skeiv.no får et godt og nytelsesfullt 2020
Annka sier: God helg, håper solen skinner hos deg og <3
Skriv Skriv her Skriv i megafonen