Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Skeive saker > Debatt

Anonym
Opprettet 19.04.2011 av Anonym.
Definisjoner
Er det etter deres mening mulig å kunne forelske seg i en av samme skjønn men likevel være straight?
Hvis man forelsker seg i begge kjønn men kun tiltrekkes av det samme kjønn,er man da homofil eller bifil?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 19.04.2011 av Anonym
Er det etter deres mening mulig å kunne forelske seg i en av samme skjønn men likevel være straight?
Hvis man forelsker seg i begge kjønn men kun tiltrekkes av det samme kjønn,er man da homofil eller bifil?
Eller for den saks skyld forelske seg mentalt i en av det andre kjønn/samme kjønn men ikke være tiltrukket fysisk? Noen innspill?
Anonym
#2. Postet 19.04.2011 av Anonym
Vel, er du heteroFIL, har du følelser for det motsatte kjønn. Men det går an å være heteroFIL, og bi/homoSEKSUELL (hvor du tenner på det samme kjønn, men har følelser for det motsatte). Fullt mulig.

Skjønt, forklaringen min er kanskje litt tynn, men det er liksom bare en kort oppsummering. Jeg har nemlig vært i samme tankeboblen som deg en stund.
Anonym
#3. Postet 20.04.2011 av Anonym
Syntes egentlig alle de "boksene" er ganske dumme. Jeg passer ikke under noen av de, men den som "kommer nærmest" blir lesbisk, så da går jeg for det.

Men egentlig tenner jeg veldig på jenter, får følelser for begge kjønn og kan i noen svært få tilfeller tenne på en gutt/mann hvis jeg er dødens forelsket. Jenter derimot må jeg tenne på for å kunne få følelser for, samtidig som det skal en del til for at jeg får følelser for en jente. Og gutter er egentlig ikke et alternativ, men jeg lar alltid muligheten være der, sånn "just in case".
Anonym
#4. Postet 21.04.2011 av Anonym
En kan velge å skille mellom fili og seksualitetstiltrekkelse, altså; heterofil, heteroseksuell, homofil, homoseksuell, bifil, biseksuell.

Men ikke alle mener det er helt riktig. Ordet homofil kommer av homos (samme) og philos (venn), og betyr i overfør betydning kjærlighet til samme kjønn.

Men så kommer spørsmålet; hvor går grensen mellom kjærlig/psykisk tiltrekkelse og fysisk tiltrekkelse. Eller er de kanskje noe av det samme? Det er egentlig ikke mulig å få et 100% riktig fasitsvar på det.

Men jeg velger å gjøre det så enkelt at har man noe interesse av en person av samme kjønn, er man homofil, og hvis man i tillegg liker det motsatte kjønn på hvilken som helst av de to måtene, er man bifil. Altså, forenkler jeg det heller til 3 kategorier, men åpner selvfølgelig for at personer ikke står helt i stil med dem og da kan være et sted innimellom. Men når man snakker, gidder man ikke å si: Jeg er sånn omtrent 20% heterofil, 80% homofil, 70% heteroseksuell og 30% homoseksuell. Skjønner? :p
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Skeiv.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseSkeiv.no Magasinet - Kjærlighet, identitet, historier